Donderdag 2 juni j.l. ontving minister Edith Schippers het allereerste ‘Goed beter best practices’ boek, een bundel met 34 inspirerende succes verhalen uit de medisch specialistische praktijk van zelfstandige klinieken. Ook het WHC Amsterdam is met één van hun best practices uitgelicht in het boek.
Best practice van het Women’s Healthcare Center
Directe Patiënten Feedback middels een verbeterapp waarbij dialoog en (patiënt)relatie zijn geïntegreerd.
Wie profiteert van deze best practice?
De patiënt is betrokken bij de organisatie. Eén-op-één waarderen door de patiënt. Feedback-loop. Er wordt daadwerkelijk wat gedaan met mijn input!
Medewerker: leer te luisteren, real time feedback ontvangen. Ik kan er persoonlijk voor zorgen dat er wat verandert!
Organisatie: het vergroot elke dag het inzicht in de wensen en behoeften van de patiënten. Wij verzamelen de meest waardevolle patiëntenfeedback, suggesties en verbeterpunten. Hierdoor kunnen wij pro-actief inspelen op de continu veranderende wensen en behoeften. Dit leidt tot een grotere patiënttevredenheid.